Un alt aspect foarte important al culturii organizaționale îl reprezintă cultura emoțională. Aceasta se referă la modul în care mediul de lucru, încurajează și susține competențe ce țin de emoții, atitudini și valori. Cultura emoțională a unui mediu de lucru poate crea un impact major în nivelul de satisfacție a angajatilor dar si în rata lor de productivitate și retentie.
Astfel, pentru a ajuta partenerii noștrii să dezvolte o cultură emoțională stabilă și autonomă, ne-am dat seama că cel mai important lucru pe care-l putem face, este să ajutăm angajații să deprindă competențele de care au nevoie, pentru a dezvolta un mediu de lucru echilibrat și plăcut, în care ei sa poată performa la cel mai înalt nivel, fără sa fie constrânși de temeri sau lipsa de încredere în abilitățile lor și a colegilor.
Pornind de la aceasta premisă, am dezvoltat o serie de webinarii menite să le ofere angajaților toate instrumentele și resursele de care au nevoie, pentru a dezvolta în cadrul companiei lor aceasta cultură emoțională.
Webinariile au o durata de 60 minute, sunt susținute online de către specialisti ai Clinicii Oana Nicolau, atât în limba română cât și în limba engleză, iar printre temele pe care le-am acoperit până acum se numără:
- How to prevent burnout
- How to create a schedule and keep it
- Work from home tips and ideas for parents
- Psihonutrition
- Mindfulness during a crisis
- How to develop new habits
- Maintaining and developing relationships with those around you
- Why the skill of well – being is important
Cu partenerii cu care am implementat această inițiativă, unde în unele cazuri am avut și sute de participanți la un webinar, am observat ca angajații care au participat, au început să lucreze la ei mai mult și să acorde interes atât dezvoltării pe plan personal cât și dezvoltării comunității din care fac parte, acest lucru fiind un prim pas foarte important în stabilirea unei culturi emoționale sustenabile și autonome.