Studiile arata ca testarea epidemiologica ocupa primul loc in topul noilor beneficii extrasalariale acordate de angajatori, alaturi de sumele acordate pentru telemunca si programele de educatie pentru copii.
In 2020, pe fondul pandemiei, companiile din Romania au ales sa protejeze sanatatea angajatilor, atat prin abonamentele medicale, cat si prin testarea periodica. Datele REGINA MARIA arata ca aproximativ 700 de companii din portofoliul sau au efectuat peste 40.000 de teste pentru depistarea si diagnosticarea COVID-19, in beneficiul a peste 36.000 de angajati din toata tara, atat din zona de productie, cat si din zona de office, pentru a contribui la confortul si siguranta lor.
Din totalul testelor efectuate de companii in mai putin de un an, aproximativ 80% au fost de tip RT-PCR, fiind urmate de testele imunologice de anticorpi si de cele antigen rapide, de diagnostic. De asemenea, in cazul a aproximativ 10% din testele RT-PCR diagnosticul a fost “detectabil”, adica a indicat prezenta COVID-19. Testarea a ajutat companiile sa identifice si sa elimine la timp eventualele focare de infectie, si sa isi continue activitatea economica, chiar in starea de urgenta.
“Parteneriatele pe care le avem cu companiile din portofoliul nostru sunt indelungate si valoroase si datorita faptului ca am reusit mereu sa lucram impreuna pentru a ne adapta rapid nevoilor lor si realitatilor cotidiene. Acest parteneriat a devenit si mai strans in timpul pandemiei, cand nu doar ca ne-am mobilizat pentru a oferi campanii ample de testare, ci am si digitalizat serviciul de Medicina Muncii, am lansat un shop online unde abonatii isi pot face upgrade sau pot cumpara abonamente pentru familie, am lansat o serie de webinarii si programe de wellbeing, Corporate Sano fiind doar un exemplu.
Alaturi de testarea COVID-19, care a presupus eforturi considerabile din partea noastra – echipe si fluxuri dedicate, cresterea de pana la 9 ori a capacitatii, am fost alaturi de partenerii nostri printr-o serie de alte beneficii care i-a ajutat sa diminueze provocarile pandemiei. Specialistii REGINA MARIA au fost in permanenta alaturi de companii, au oferit consultanta si audit pentru evaluarea nevoii de testare din fiecare organizatie in parte, dar si in implementarea riguroasa a masurilor de preventie. Credem ca testarea va ramane in continuare un beneficiu pe care angajatorii il vor oferi angajatilor, din dorinta de a-i proteja si, implicit, de a-si continua in siguranta activitatea, alaturi de abonamentele medicale si pachetele de screening.”, precizeaza Andreea Minuta, Director Divizie Abonamente Reteaua de sanatate REGINA MARIA.
Majoritatea companiilor care au ales testarea ca metoda de preventie si siguranta sunt din Bucuresti, Brasov, Constanta, Timisoara. Mai mult, companiile cu cel mai mare volum de teste COVID-19 sunt din industrii precum: financiar-bancar, IT, HoReCa, transporturi (auto, maritim), energie, gaze si electricitate, retail, telecom, industria alimentara, media si publicitate, constructii, industria farmaceutica sau educatie (scoli si institutii de invatamant).
„Testarea continua a colegilor nostri a devenit o activitate esentiala de-a lungul ultimului an, in conditiile in care BCR si-a tinut deschise permanent, in toata aceasta perioada, cele 370 de sucursale din intreaga tara, precum si operatiunile bancare. Colegii nostri s-au aflat mereu in prima linie a efortului nostru de a ramane disponibili clientilor nostri, ceea ce, pe langa asigurarea masurilor de protectie, a facut critica asigurarea testarii prompte, masive si recurente. In acest context, am vrea sa le multumim partenerilor nostri de la Regina Maria pentru ca ne-au sprijinit cu un proces personalizat, simplu si rapid de programare si testare, mai ales in perioadele de varf ale pandemiei, cand presiunea solicitarilor a fost la cote maxime”, a declarat Ileana Refat, Sef Departament Relatii Munca, Directia Resurse Umane, Banca Comerciala Romana.
De asemenea, comportamentul de testare al companiilor a fost diferit. O parte din companii au aplicat aceasta metoda de screening pentru tot personalul, restul testandu-si angajatii doar in situatii punctuale – confirmarea infectiei, testarea contactilor directi, testarea managementului in cazul unor intalniri esentiale sau calatorii in afara tarii.
Testarea COVID-19 ca metoda de preventie, protejare a sanatatii angajatilor si, in mod direct, a business-ului, va continua sa fie un beneficiu extrasalarial oferit de angajatori, alaturi de abonamentele medicale, cursurile de wellbeing, programele de dezvoltare profesionala si de educatie.
Conform studiilor, 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologica si/ sau vaccinarea in randul angajatilor. Beneficiul, intrat de curand in Codul Fiscal, este preferat atat de catre companii, cat si de catre angajati si se estimeaza ca va continua sa conduca topul facilitatilor extrasalariale si in 2021.
Pentru a fi mai aproape de partenerii sai, Reteaua de sanatate REGINA MARIA, liderul serviciilor medicale private din Romania, a gandit pentru acestia mai multe tipuri de pachete de teste, atat pentru depistarea si diagnosticarea COVID-19 (teste RT-PCR, teste rapide de antigen), cat si pentru evaluarea nivelului de imunitate dupa vaccinare sau post infectie COVID-19 (teste serologice de anticorpi). Acestea includ recoltarea la sediul companiei de catre o echipa medicala si prelucrarea in laboratoarele REGINA MARIA pentru o parte din teste.
Pentru mai multe opțiuni de testare a angajaților, poți contacta echipa Regina Maria.