REGINA MARIA a testat Internetul ca pe un doctor, intr-un efort de constientizare a riscurilor autodiagnosticarii online
3 din 4 romani isi pun singur un diagnostic
7 din 10 romani nu ajung la medic pentru controale de rutina
30% dintre romani nu au fost deloc la medic in ultimul an*
Cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii, Reteaua de sanatate REGINA MARIA a ales sa atraga atentia asupra acestor statistici ingrijoratoare – autodiagnosticarea se continua deseori cu automedicatia, perpetuand un cerc comportamental autodistructiv. ”Internet vs. Rezidentiat”, campanie interactiva de educatie si incurajare a comportamentului preventiv in sanatate, lanseaza o propunere curajoasa, cu un singur raspuns posibil: pregatirea si experienta unui medic nu pot, sub nicio forma, sa fie egalate de un search pe net.
Campania a inceput anul trecut, in noiembrie, cu ocazia sustinerii examenului de Rezidentiat. In aceeasi zi, VICE a reprodus conditiile similare examenului, adaugand in plus doar acces nelimitat la internet pentru a raspunde la cele 200 de intrebari, in 4 ore.
Jurnalistul, Mihai Popescu, a obtinut subiectele de la un candidat care tocmai sustinuse examenul si s-a prezentat intr-o sala de clasa a unei scoli din apropiere, unde a avut loc experimentul, sub supravegherea stricta a camerei de filmat. Dupa finalizarea testului, rezultatele au fost corectate de catre Conf. Univ. Dr. Dan Ioan Ulmeanu, Medic Primar Chirurgie Generala, Medic Primar Chirurgie Toracica, Doctor in Stiinte Medicale. Acesta a supus raspunsurile jurnalistului grilei de corectura publicata pe site-ul oficial al examenului, iar rezultatul a fost coplesitor: 36 de raspunsuri corecte din 200.
„Daca oamenii folosesc internetul ca pe un doctor, hai sa il testam ca pe un doctor. De la asta am pornit atunci cand am incercat sa ii facem pe romani constienti ca toate cautarile pe internet nu se pot compara cu vizita la medic. Campania nu e impotriva cautatului de simptome pe internet. E impotriva inlocuirii mersului la doctor cu acest comportament.” explica Catalin Dobre, Chief Creative Officer McCann Worldgroup.
Abia dupa ce experimentul a esuat, a inceput de fapt campania de educatie - iar REGINA MARIA a venit cu o solutie la indemana tuturor celor cauta pe net: ”Intreaba un medic”, o platforma online in care un medic iti raspunde in 24 de ore la orice intrebare medicala, primul pas pana la o consultatie.
Anul acesta, cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii, REGINA MARIA a dus mai departe ideea cu executii noi, fresh, cu continut inspirat din realitate. Si cu posibilitatea ca oricine sa incerce sa dea acest examen: pe site-ul www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat au fost publicate intrebarile din examenul de Rezidentiat, iar toti cei suficient de temerari sa-si masoare puterile au fost recompensati cu discounturi la servicii medicale.
„Ca lider in calitatea serviciilor medicale, avem o responsabilitate fata de pacienti si credem ca este de datoria noastra sa investim in campanii de constientizare si de educatie pentru preventie. Chiar daca nu suntem medici, ci oameni de marketing, intelegem raspunderea pe care o avem cu totii, nu doar de a face bine, ci de a dezvolta campanii si initiative relevante, care sa traga un semnal de alarma, sa schimbe mentalitati, sa creasca gradul de constientizare cu privire la importanta mersului la medic pentru controale periodice, analize anuale si screening-uri specifice fiecarei categorii de varsta.”, completeaza Greta Redeleanu, Marketing Director al Retelei REGINA MARIA.
„Internet vs. Rezidentiat” este o campanie integrata realizata de agentiile McCann si McCannPR. Insight-ul a pornit de la faptul ca romanii se „trateaza” online intr-un procent ingrijorator, iar acest comportament conduce la consecinte serioase pentru sanatatea lor.
Campania este comunicata pe mediile: online (continut branded, microsite in cadrul www.reginamaria.ro ), radio (activari speciale), outdoor, online (pagina dedicata www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat, Social Media si media online traditionala), PR.
Campania si rezultatele acesteia sunt disponibile si intr-un case video http://y2u.be/cq7q7KiEZOs
Echipa care a realizat campania este formata din:
Client:
- Greta Redeleanu – Marketing Director Reteaua de sanatate REGINA MARIA
- Cristiana Vago – Communication Manager Reteaua de sanatate REGINA MARIA
- Alina Chelu – Corporate Brand Manager Reteaua de sanatate REGINA MARIA
- Raluca Stincescu – Digital Marketing Specialist Reteaua de sanatate REGINA MARIA
Agentie:
- Jonay Sosa- Creative Director & Copywriter McCann Worldgroup
- Catalin Dobre- Chief Creative Officer McCann Worldgroup
- Ruxandra Vasilescu – Business Director McCann PR
- Ruxandra Papuc- Creative Director McCann Worldgroup
- Maria Carrillo- Art Director McCann Worldgroup
- Lia Bira- Art Director McCann Worldgroup
- Mike Rincones- Copywriter McCann Worldgroup
- Dragos Barda- Copywriter McCann Worldgroup
- Ana Poiana – PR Account Manager McCann PR
- Silvia Parpala – PR Account Manager McCann PR
- Andreea Spilca- Creative Excellence Executive McCann Worldgroup
- Sabina Iancu – PR Account Executive McCann PR
- Oana Ioan - Audio/Video Producer McCann Worldgroup
- Alexandru Platon- Audio/Video Producer McCann Worldgroup
Echipa VICE:
- Mihai Popescu - jurnalist
- Diana Mitrica - copywriter
- Madalina Manea - producator
Agentie media:
- Media-tique
* date conform unui studiu Asociatia Pro Consumator Romania, 2017, si conform unui studiu Health Prevention, GfK, 2018
**date conform unui studiu GfK Healthcare, 2017